Tävlingsplan

Nu har jag funderat lite på hur min & mirres tävlingssäsong 2012 vill se ut :) Haha, asså hur jag vill ha den men med mamma & pappa vet man aldrig.

Först och främst ska vi börja med 1-2 clearrounder innan bohuscupen startar :) Då kommer vi väl börja med 60&70cm och en 70&80cm.

Första omgången är 22 april, andra 3 juni och ev. final 10 juni.






Det är ju ganska lång tid imellan första & andra omgången så jag skulle vilja hoppa någon LC eller clearround, helt beroende på hur det har gått föregående tävlingar!
Förra året hade stenungsunds hrf sveland cup med en klass som LC, men det verkar inte som det skulle vara det i år. Och sen har valsängs rf också en v.19 och den verkar också bra! Haha får la se vad som händer :D




Efter bohuscupen skulle jag vela åka till göteborgs hsk lokala tävling i slutet av juni! Det är svårt att utse klasser men det beror heelt på innan som sagt !
Och senare inpå juli är varbershoppet ett solklart val! Hade varit kul att hoppa krabbcupen där (lc+lb+lb+5). Den går över torsdag-lördag. En klass varje dag. Och finalen är det inte säkert att man går vidare till.  Men det svåra skulle va att få med mamma & pappa på detta! Men det hade vart en kul familjegrej också att vara i 3 dagar på en tävling och bo i en stuga vid tävlingarna och så! :)



Har inte kommit längre än så , det är lätt att välja vilka tävlingar jag vill åka på men inte vilka klasser :)
Jag har inte den möjligheten att åka på tävling var&varannan helg, vi är lixom ingen sån hästfamilj som åker sverige runt för att tävla. Så har försökt kolla på tävlingar som är någorlunda nära iaf och typ en varje månad.
Hoppas verkligen att vi kan åka på dessa!

Kommer säkert komma lite clearrounder på Lunden också som vi nog kommer vara med i!
Och det är ju klart också att vi ska tävla för Kongahälla RS detta året :D

- någon mer som har börjat planera sin tävlingssäsong? :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0