hej bloggish

Hällu, nu är jag hemma igeeen!
Snabbade mig till stallet, mockade & fixade på 15 minuter eller ngt, borstade och red en stund i paddocken. Blev 25 minuter med intensivt arbete med bara två skrittpauser. Mest trav och lite galopp, kändes fin, dock lite okoncentrerad imellanåt men annars var formen fin och hon jobbade på! :) Det var okej underlag idag så det gick att galoppera lite! Pigggg var ordet.
sen skrittade jag av och släppte in henne med ett gosigt täcke och nytorvad box och foder & hö, känns alltid lika bra att lämna henne så ;)

Sedan bar det av till Lunden direkt, det visade sig att det var hopplektion idag! Blev glad över det för jag har inte hoppat riktigt på ett tag. Hade parador idag, och han var verkligen på hugget. Började som uppvärmning att trava & galoppera över bommar och sedan hoppa fram några språng.
Sedan var det "cowboy"svängar vi övade på. Det stod ett hinder innanför spåret på långsidan. Så skulle man lixom vända upp på det från långsidan. Vet inte om ni fattar men asså rida förbi hindret och vända tillbaks till det, en snäv sväng är det! Gick hyfsat bra :) Han är ju ganska stor att få med!
Tillsist hoppade vi ett hinder på rakt spår och då låg det på 85cm. Jättenöjd med paradorisen idag :D

Mamma några snuttar så ska försöka fixa dem, börjar lite nu så kanske dom kommer upp imon! :)
Börjar 10 imon, går upp vid halv 9 typ.
HA D !


Och nu är det bestämt att vi åker till Lunden på lördag och hoppar lite med Mirre, nice :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0