Gårdagens ridpass.

Hejhej, är i skolan nu! Ska snart ha matte...

Ja, jag åkte till Lunden igår för att hoppa då. Det var ju den andra gången vi var där så hon var inte alls spänd eller så när vi kom dit! Vi värmde upp, typ som igår med mycket tempoväxlingar men idag gjorde jag inte så mycket ändringar med formen. Hon var väldigt framåt och på idag, så det var väl som vanligt, haha ;)
Sen tog vi galoppen, lät det rulla på i lätt sits. Väldigt pigg där också.
Sen började vi på första övningen. Bommar.
röda streck=bommar , blåa streck=hinder



Såhär ställde jag upp hindrerna och bommarna. De röda la jag ut så att det var 3 språng imellan. Och sen ställde vi upp två hinder, ett på långsidan och ett på diagonalen.
Först började jag att trava & galoppera över bommarna. Tränade på att komma rätt.


Denhär övningen gick helt ok, hon blev lite väl pigg så jag fick hålla in henne ganska mycket så att det inte skulle gå snabbare och snabbare.


Sen red jag en volt och tog endast en bom, då koncentrerade hon sig lite bättre! :)
Sedan började jag hoppa lite, typ 50 cm eller något? Hoppade mest ett hinder i taget och några få gånger båda två. Hoppade nästan 60 cm i slutet! Guud asså, hon var jättepigg och hon blev lite småhet mot hinderna! Hon brydde sig inte om att det var nya hinder som hon aldrig hoppat innan, hon tänkte bara att hon fick hoppa igen!
Haha det var jättekul.


Hoppade såhär åt båda hållen!

Travade av sen i slutet och sen åkte vi hem! Är så glad för att det inte är några problem med lastning eller ngt plus att hon är så lugn på andra platser :) Kan inte bli bättre.
Idag ska hon få en vilodag, för vi har möte med ridklubben idag! Men hon har fått två hårda pass de två senaste dagarna så hon får endast ryktning idag. Hon skulle nog behöva komma ut på en promenix men de är så halt nu ... Det är knappt så att broddarna hjälper.
Aja, vilodag idag iallafall :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0