rubriker är inget bra :))

Haha smashig rubrik!





Hemma från ännu en kall ridtur!
Red först ut i ca. 20 minuter som skrittuppvärmning. Red bort till frida och sen till backarna (lite klättring där också) och sedan tillbaka till paddocken.
Idag var det ju markarbete som gällde. Uppvärmningen gick ut på att ha en stadig form & myycket tempoväxlingar. väldigt pigg, as usual, men iallafall gick det väldigt bra! I galoppen blir hon oftast överdrivet pigg men känner ändå att jag har bra kontoll över henne.
Sedan började jag trava & galoppera över bommar. Hade galoppbommar på en båge över medellinjen, 2 st. Och sedan en ensam som låg lite innanför spåret på ena långsidan. Började trava över dom först, även galoppbommarna men det blev ju några steg i mellan såklart, stadig form och jämt tempo. Funkade suuper! Koncentrerade sig riktigt bra och höll formen över bommarna och lyfte på benen.

Sedan galopperade vi över dom, och när hon fick se att vi skulle galoppera över en BOM, blev hon överdrivet pigg igen. Haha hon är otrolig asså! Men fick kontroll över henne igen och då gick hon superfint, hade kanske velat att det gick lite mer samlat, men det får vi öva på någon annan dag.
Hade ställt upp studs också, 2 st med 20 centimeter. Hoppade dem några gånger.

Sedan började jag sätta ihop det jag gjorde så jag red över bommarna och sen kanske la en volt och galoppera över bommen och sedan på studsen och sedan i omvänd ordning osv osv.
Aa, detta ridpasset gick jättebra! Hon blev ganska trött i slutet, så det kändes bra! Riktigt duktig är hon <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0