Pay and Jump 19/2

Lite mer infomartion om dagens rundor!

Vi kom fram i bra tid och kunde i lugn och ro gå och visa vaccinationsintyget och kolla runt lite. Gud va fint det är där asså! Sedan gick jag banan, ingen svår bana alls. Men de är ju klart ändå eftersom det bara är pay and jump.

Framhoppning 60cm: Skrittade fram en ganska lång stund innan vi fick gå in för att börja rida fram, och hon var väldigt lugn inne på framridningen. Travade och galopperade på som vanligt och hoppade lite. Hon var jättepostitiv till att hoppa och gasade på mot hinderna. Hade en väldigt bra känsla när jag skulle gå in på banan.

Banan 60 cm: Banan bestod av 8 hinder, inte sådär jätteutstickande hinder, förutom ett vågplank med en liten matta under. Var lite tveksam att hon skulle hoppa den..
Men det gick jättebra och hon hoppa alla hinder, utan att tveka. Även vågplanket.



Framridning 70 cm: Hann knappt rida fram något innan jag skulle in igen. Men hon kändes pigg här också!

Banan 70 cm: Inga problem på andra rundan heller, lika pigg och positiv! Kändes lite snabbt.. Felfritt! 

Jag är jättenöjd med både mig själv och Mirre idag, gick över förväntan! Dock så var det nog lite lågt, så nästa gång vi tävlar blir det nog 70 & 80 eller 80 & 90. Det får vi se då när det kommer. :) 
Gick bra med lastning och allt! Vi stod brevid några som lastade först och de skrek och slog på hästen för att den skulle komma in och sen skulle vi lasta och dom stod och kolla på oss, och då gick Mirre rätt på. Det kändes bra ;)  

Både mamma & frida tog kort och Mimmi filma så det kommer upp film och bilder så småningom.
Dom som mamma tog blev sådär bra, men de kommer upp här ändå.








suddisuddi, men ser ni den fina ponnyn ändå?











Bilderna är ganska mörka, men hoppas ni ser lite ändå ;)













Måste bara säga att jag har den bästa ponnyn i världen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0