Hemma igen :)

Sedärja, nu är jag hemma!
Får väl börja att berätta om dagens två ridpass.

Mirre: Jag red Mirre ute i fältet & en liten pyttestund i paddocken. Barbacka var det som gällde idag, och vi red runt lite hur som helst ute på fältet, lite skänkelvikningar och ökningar. Riktigt fin! Galoppen så var hon med jättefin, några fina galoppombyten blev det också.
Fortsatte lite i paddocken, blev lite mer samlat där. Volter och tempoväxlingar. Det kände som vi var ett riktigt dressyrekipage :')
Hon gick verkligen hur fint som helst! Skitnöjd med dagens ridpass.



Speed: Hade alltså Speed på dagens "dressyr"lektion. Det var sits och balans träning idag, inte alls fokus på form eller så utan på balansen & taktkänsla och massa! Det blev rätt jobbigt faktiskt!
Tillsist skulle vi ta upp lädrerna till jockeyläder. Asså det var inte direkt jobbigt, utan jag får mest ont i mina "knölar" på utsidan.. Jätteont! Men jobbigt var det inte direkt. Ioförsej så skritta & travade vi bara i dom. Fick känna på Speed's dampryck idag också, det ramlade ner snö från taket och han blev jätterädd och hoppade åt sidan och galopperade iväg, när jag hade jockeyläder.. Haha, men jag lyckades sitta kvar. Så, där fick jag se hur bra balans jag egentligen har ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0