Göteborg horse show 2012

Här kommer en liten sammanfattning av alla dagar...

Torsdag kväll: Åkte direkt efter skolan med Mimmi in till mammas jobb. Var där en stund och sedan gick vi till mässan en stund innan det började. När jag kom in i mässan sprang jag till första montern och ba "oooh" , "waah", haha seriöst jag sprang runt som ett litet barn och kollade på allt! gal1

Väl inne sen så var det först Morgondagens vinnare final, kul att kolla på :) Tror att Louise Torgensen vann då. Sen var det två shower, först med de två ponnyhingstarna. Otroligt fina! Och sedan var det "horses and dance", det var två asfina hästar (vet inte vilken ras det var). Dom blandade ridning med dans typ!
Sist var det en hoppklass på 1,50m! Gick även in på mässan ibland i pauserna.
Köpte jw byxorna och lite till denna dagen :)



Fredag: På fredagen mötte jag då upp Lilly kvart i 10. Vi kollade på alla föreställningarna + var på mässan en del. Köpte ganska mycket denna dagen, mest det jag hade bestämt och lite impulsköp också. Senare på dagen var det ju en hel dressyrklass, men vi kollade inte på hela, bara typ 4 ryttare tror jag, men det var ganska segt så vi valde att gå på mässan istället, då var det ju inte så mycket folk ;)

På kvällen sedan var det 1,50m klass, tidshoppning. Den banan var jättespännande byggd. Det var liksom en ring i mitten, man fick välja olika hinder (det svåra hindret gjorde så att man fick kortare tid), men om man vägrade på nått hinder där inne i ringen så blev man utesluten för det gick inte att komma ut på något sätt.
Sedan var det de två showerna som var på torsdagen också, dock hade "horses and dance" en annan uppvisning, med eld! Herregud, läskigt va det!
Var ju tvungen att gå sen, eftersom det var Ridsport event. Åkte till eventet med felicia. Det var verkligen jättefint där inne. Jättemånga bloggare var där och det var livefrågestunder. Jättecoolt! Fick även se JLV, jävlar va snygg han är!! Aa, annars var det väl rätt kul :)

Lördag:
Idag var det dags att åka med min syster igen, kollade på young riders och gp-ponnyn, jätteduktiga var dom och det var ju Alva Tönder-Leijon som vann! Sjukt duktig var hon :) Sen var det agility och gymkhanan, grymt kul! Sist var det en till tidhoppning, 1,40m!
Gick i pausen här hela tiden på mässan, köpte massor!
Sedan var det Göteborg Trophy, spännande klass, verkligen! Blev riktig spänning när RGB hoppade omhoppningen, synd att han rev sista aso. Men när han kom in skakade hela scandinavium bara för att alla klappade så mycket. Grym stämning!
Slutet här var det küren, Vi kollade i ca. 1 timma, lite roligare eftersom det var olika program + musik, men ändå blev det inte hela ;) Åkte hem halv 11 för jag skulle upp tidigt på söndagen igen.



Ja, det poofff var göteborg hs över... GBG hs är verkligen årets höjdpunkt, älskar det! Stämningen, ärevarven, mässan... ja allt! Så kul att man får se alla ryttare på nära håll osv. Synd att det inte ska vara fören i april nästa år, jättelångt kvar då... :(
Men iallafall, typ det bästa året hittintills! Och jag fick köpt väldigt mycket grejer, jättenöjd :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0