Gårdagens ridpass

Igår blev det ett väldigt blött pass i paddocken, det regnade hela tiden. Men Mirre verkade inte ha några problem med det, hon var lika pigg ändå!
Skrittade och travade fram, övade på ännu en sak som Pernilla hade sagt, att få en gå lugnt i en låg form. Att hon slappnar av och vilar på steget. Funkade faktiskt ganska bra, även om det blåste en del.
I galoppen blev hon lite pigg, men gjorde så gott jag kunde för att samla ihop henne - det gick bra stundtals!

Markarbete gällde ju idag, och jag la ut två bommar + ett mini"hinder" på 20 cm.


inte så bra målat, menmen

Såhär la jag alltså ut dom. Började att trava, på en volt på de två yttersta bommarna, i båda varven. Gick bra! Hon behöll formen ganska bra.
Sen försökte jag även i galoppen, det gick väl hyfsat, hon blir lite springig men det är en grej som vi behöver öva på! Även att behålla formen lite bättre.
Red även serpentinbågar över dom yttersta bommarna. Det gick jättebra, var väldigt noga med vägarna då.

Det lilla hindret i mitten hoppade vi på en volt. Inte öka tempot mot hindret och komma rätt. Det gick jättebra!
I slutet travade vi lite till, låg form igen. Då slappnade hon av jättefint.
Bra pass idag! Blev dock jätteblöt, haha :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0