degar i soffan

Haloj, sitter och degar i soffan, är helt död! Är verkligen sjukt trött, borde gå lägga mig NU men Sverige spelar snart så jag vill gärna se på det.. Och sen är jag ledig helgen+mån&tis, så då kan jag sova ut!
Så ja, ska inte klaga egentligen ;)

Idag så blev det ett till dressyrpass i paddocken!
Skrittade ut en stund som skrittuppvärmning, underbart väder, våren är påväg!
Sen gick vi in i paddocken igen och började trava lite, som vanligt ungefär! Hon var jättemjuk i båda varven idag, lagom pigg och så :D Både i trav & galopp.
Sedan övade vi på öppna i skritt & trav i båda varven, gick jättebra, kändes det som iallafall. Det är svårt att veta exakt hur det ser ut men man känner när det känns rätt liksom.

Körde lite bogen in också, och det var väldigt arbetsamt tyckte Mirre, så det funkade ibland, men det kan vi ju träna på lite mer. Sedan blev det lite mer galopparbete, och försökte samla henne.
Fick en liten chock idag, hon var verkligen jättelugn och kunde samla henne jättefint, speciellt i högervarvet! I vänstervarvet så var det lite mer kämpigt men det funkade iallafall.
Avslutade faktiskt passet där, var jättenöjd över dagens ridpass.



Imorgon blir det en vilodag för hennes del, tänkte fixa och smörja hennes utrustning och sedan ska jag till Lunden! Det är hoppning. Ska nog ha Speed igen....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0