Dagens ridpass

Glömde att skriva om ridpasset idag! Det gick verkligen jättebra, red inte så jättelänge..
Skrittade först ut en stund, på grusvägarna. De va så härligt väder asså.
Fortsatte skritta lite sen på fältet, tänket på det som pernilla sa att jag skulle hålla koll på högersidan och ställa och böja. Sen i traven fortsatte jag och det gick skitbra! Lika bra i båda varven. Flyttade undan skänkeln & red bogen ut.
Gjorde lite övergångar från skritt till trav, trav till skritt och försökte behålla formen. Det funkade också jättebra!

Sen tog vi lite galopp, gjorde tempoväxlingar och gjorde lite volter lite överallt. Hon kändes lika fin i båda varven här med! Körde även några härliga galopper där hon bara fick sträcka ut.
Hon var precis lagom pigg idag! :)
Tillsist travade vi lite mer i låg form och sen hoppade jag av och gick ut med henne en sväng som avskrittning.
Red intensivt i ca. 20 minuter med några skrittpauser. Exl. skrittuppvärmningen då..

Riktigt nöjd med min lilla prinsessa idag!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0