Dag 2 - Presentation av hästen/hästarna

Okej, presenation av min ponny nu då!

Mareen heter min ponny, hon är en tysk ridponny på 146 cm, dock är hennes pappa och alla på pappans sida engelskt fullblod. Hon kallas oftast Mirre :)
Hon är född 2000 och har varit i min ägo sedan 24 september 2011.

Mirre var den 3:e ponnyn jag provred, och jag fastnade för precis allt. Inte minst för att hon hade så fina ögon, fint steg och fin hoppteknik. Hela hon var underbar! Det konstiga var att hon var jättelik Alice också, fux med bläs plus tre halvstrumpor.

Hon är väldigt pigg i ridningen och oftast också väldigt arbetsvillig. Hon är inte tittig och hon vill gärna ta täten i skogen. Hon älskar framförallt att hoppa! I stallet är hon jättemysig och slickar gärna händerna. Och ansikte också, lite så ;)
Hon var tävlad LB+5 i hoppning med placering tidigare, och tillsammans satsar vi på att starta LA. Hon är duktig på dressyr också, hon kan skolorna, skänkelvikning och galoppombyten. Tror vi skulle kunna komma ut på en och annan dressyrtävling också.

Tyvärr råkade hon ut för en allvarlig spark fem dagar efter hon kom hem till oss. Men det har gått jättebra och under rehabliteringen kom vi ännu närmare varandra, eftersom att det inte var någon ridning utan vi gick promenader och borstade. Vi kom varandra genast mycket närmre! Men det gick vägen och sen drygt en månad tillbaks började vi hoppa igen!

Jag har ju inte haft henne sådär jättelänge så jag hoppas att vi ska lära känna varandra mer och ha kul tillsammans och komma ut mer på tävlingsbanorna!








Kommentarer
Postat av: Maria - Hobbyfotografen

Vilken fin häst :)

2012-02-11 @ 22:57:17
URL: http://baraenmaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0