aatjena

Hällu!
har ridit nu, får väl säga att det gick okej men inte mer. Skrittade fram ute på fältet och sen gick jag in i paddocken. På travuppvärmningen skulle jag ställa utåt på långsiorna och när jag gick in på volter. Brukar inte göra det så ofta så idag när jag gjorde det blev det lite bråk först.
Men sen efter en stund funkade det bra.

Sen i galoppen... haha vad ska jag säga? hon är sjuukt pigg verkligen, hoppar i luften osv osv men jag försöker vara lugn, still hand och skänkel. Men det är inte så lätt kan jag säga! Så ibland gick det och ibland så var det bara rätt fram som gällde !
Hade lagt fram två bommar på ena långsidan + ett 40 cm på diagonalen. Mellan bommarna var det 4 språng normalt. Tanken var att reglera galoppsprången imellan till 3 galoppsprång & 5 galoppsprång. Det funkade faktiskt jättebra!
Sen fortsatte jag och red på en åtta. Hindret gick bara att hoppa i vänstervarv så jag gjorde enkla byten där det inte var något hinder och hoppade i vänstervarvet. Det funkade jättebra! Hon är väldigt lyhörd & känslig så hon tar galoppskänkeln direkt från halt. Duktig tjej! Travade av henne, skrittade av henne och stretchade sen efteråt.
Hoppas ni orkar läsa igenom texten ;)


hoppas på nya bilder snart !

Kommer snart en förändring på bloggen också tror ja, håll utkik.
kanske hinner fixa nått mer inlägg idag. får se!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0