Bohuscupen Alleby 22 april

Nu kommer en sammanfattning av dagen!

Vi kom fram i bra tid så jag kunde gå banan lugnt och kolla på alla b & c ponnyekipagen, skulle inte starta fören tredje sist i d-ponnyklassen!




Framridning&framhoppning förklass: Ja, det var ju jättebra organiserat så dom sa ju liksom till när man skulle komma till framridningen, lämna och gå till framhoppningen. Så det var alltså två ridhus, och man var inte alls många inne samtidigt så det var gott om plats vilket var skönt.
Hon var jättepigg på framridningen, men kontrollerbar och vi hoppade några bra språng innan vi gick in på banan.

Banan förklass: Det var en lätt bana och inga speciella hinder, utom ett murplank typ som jag inte visste om hon skulle tveka på eller så!
Men det gjorde hon inte, så det blev en felfri runda då hon klarade resten av hinderna galant! Rundan kändes bra, fick hålla in lite ibland men annars var det bra!

Det var ganska lång paus imellan klasserna här, men vi lastade henne igen och åt lite. Sen gick vi banan och sedan var det delfinering (?) med lagen.
Alla lag gick in i paddocken så ropade dom upp laget och namnen i laget, lite kul! ;)

Framridning&framhoppning lagklass: Man kan ju säga att hon var MINST lika pigg här, red fram ungefär samma och hon kändes pigg och sprången blev jättebra! Go känsla.

Banan lagklass: Jao, denna rundan kändes jättebra! Tänkte lite på att inte sitta lika bakåtlutad när jag tog tillbaka henne innan hinderna. Och denna klassen vann vi med 56 p!
Vi väntade typ en timma efter klassen för domaren hade tydligen hjälpt något lag med något som jag inte har nån aning om så de var väl tvunga att prata om hur de skulle göra så att bedömningen blev rättvis för alla! Och visste inte heller vilken placering jag hade, så jag och lisa väntade jättelänge och vi var spända för att få veta! Men tillslut så berättade dom då att jag och Mirre kom delad 1:a och Lisa kom 5:a, skritgrymt! :)

Vi kom 8:a eller något med laget, men det var skitbra kämpat alla som var med i laget! Vi hade mest poäng av alla lagen men tyvärr hade vi en vägran med oss, men de är sånt som händer :)

Vi hade ju tur med vädret också, det började inte regna fören vi åkte hem! :D
LYCKAD DAAG! 


kommer fler bilder, håll utkik. 
EDIT
: Ingen hade tyvärr filmat lagklassen, skit också... Bara ärevarvet så den får ni se iallafall!! 


Kommentarer
Postat av: - - ♥ T H A I P I N N E N ♥ - -

fin bild :D



Nu är det så att jag är med tävling/ansökan om ett sommarjobb. Men ska få så många röster som möjligt och den avslutas om några dagar så behöver all hjälp jag kan få!

så Skulle du snälla vilja rösta på mig på http://thebeachparty.se/sommarjobb/ :D Sök på Thrumberg så kommer jag upp . Klicka sen på like så är det klart!

det går super snabbt och skulle uppskattas jätte mycket!Du kommer självklart få en länk som tack!

Ber om ursäkt om du inte gillar sånt här eller om jag råkat skicka det här igen !Kram

2012-04-23 @ 14:44:12
URL: http://thaipinnen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0