Det här är fan inte sant

Sitter hemma nu, kom hem sent igår så jag orkade helt enkelt inte att gå till skolan idag.

Men kan ju berätta varför vi kom hem så sent.
Kom hem från skolan och kollade till Mareen, såg att hon gick i hagen. Gick hem och åt och sen upp till stallet och mocka och sånt. Max 1 timme. Skulle gå ut och hämta henne. Men hon ville inte gå med. Jag kollade på ena sidan ifall det var något. Ingetning, men andra. Förihelvete vad jag blev rädd! Ett litet sår och  det var jätteuppsvullet och jag trodde verkligen det var en fraktur. Jag ringde pappa så han kom direkt.

Vi gick upp med henne, och då gick hon faktiskt helt okej, man såg ju att hon halta men hon kunde ju iallafall stödja på benet. När vi tog in henne tvättade vi såret och så. Sen började det spruta en klar vätska, som visade sig vara ledvätska. Vi ringde veterinären och hon kom nästan direkt. Och denhär ledvätskan var inge bra :( Hon kunde sticka en hård sticka rätt in i leden. Så kapseln har gått isönder.  Veterinären sa att vi skulle åka till Skara djurklinik på direkten, och klockan var ju ändå 7 och det skulle ta ett tag att åka dit. Men vi gjorde det iallafall.
Veterinären som var där var helt säker på att hon skulle få stanna där i minst 2-3 veckor.

Och vi kom fram sedan då, hon var helt lugn och vi fick visa henne i skritt och trav och hon gick helt okej där med. Dom berättade om vad de skulle göra, spola i lederna och ge henne olika antibiotiker varje dag. Vi hade en fördel att det var såpas färskt så det har antagligen inte kommit in några bakterier, men ifall det inte funkar att få bort bakterier och allt annat finns det inte mycket dom kan göra sen..
Men vi lämna henne där, men ändå med goda ord från den veterinären men de orden kan ändras under helgen, det beror helt på hur hon svarar på medicinerna!
Detta var alltså en allvarlig skada..

Usch, detta var inget kul asså... Men jag hoppas på det bästa! Om hon nu skulle komma tillbaka ska hon vila i 2 månader ungefär..


älskar dej tjejen<3  Du måste bli bra!!


Kommentarer
Postat av: Emma

näe vad synd, vi får hoppas hon blir bättre..

kram ;)

2011-09-30 @ 16:28:38
URL: http://ponnyheart.blogg.se/
Postat av: alice

Usch fy vad hemskt! :( Hoppas verkligen hon blir bättre!



Ungefär samma sak hände mig när jag köpte min ponny, han fick kotledsinflamation och behövde gå på behandling. Bara några dagar efter att han hade kommit. Så vi fick vi promenera med honom, 5 min, 10 min, 15 min osv. Det tog 4 månader innan vi fick börja smått galoppera på honom.



Det är inget som spelar någon roll nu, bara det att kontitionen äntligen har blivit bra.



Hoppas det går bra för er! :)

2011-10-01 @ 09:54:02
URL: http://minponnyrocky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0