ridning+skola+läxor+fotboll+vänner=sant?

Tänkte ta upp dethär med tid, hur ska man jag hinner knappt med allt känner jag, hade gärna önskat ett par extra timmar på dagen så att man hinner med allt.

I mitt liv är det väl mina vänner som får ta den minsta tiden, och det är inte så bra.. Känner att jag sviker dom varje gång de frågar "Ska vi göra något efter skolan?" och svaret blir oftast "Nej, jag måste hinna rida och mocka innan jag ska på fotbollsträning". Jag får ett otroligt dåligt samvete av det, och det är inte direkt att det är någon som bara frågar en gång i måndaden direkt..
Men kan ju också erkänna att jag är lite lat, det kan jag verkligen erkänna. Vissa stunder skulle jag faktiskt hinna med att vara med en kompis, men jag känner att jag gärna vill ta lång tid på mig i stallet osv osv... Så var det iallafall när jag hade Alice, jag var lat med det.

Men det som är bra är att jag fortfarande går i fotbollen, träffar ju nästan alla där, som jag oftast inte hinner på "fritiden", det är väl en av anledningarna till varför jag fortfarande är kvar, det är klart att jag fortfarande tycker det är kul och så men egentligen sa jag till mig själv (hehe) att jag skulle sluta i fotbollen när jag fick en egen ponny, men så blev det ikke. Det är ju ridningen jag vill satsa på, men eftersom jag har gått i fotbollen nästan i hela mitt liv också är det så svårt att lämna det.Man får ju sån otrolig gemenskap när man är ett lag och underbara stunder när man vinner dendär matchen och har läger på romevi och sover över och har allmänt chill. Och sen finns det ju bara jag som är målvakt, och det blir också ett stort problem i laget om jag slutar...



Och sen träffar man ju kompisarna i skolan också, men det blir ju inte samma grej på något sätt som om man träffar dem efter skolan.  
Men ja, och sen är det ju alla läxor som ska hinnas med också, plugg inför prov och sånt och det tar med tid! Allt tar tid. Det mesta jag har tänkt på är att för att bli bra krävs träning, och det är inte lätt heller att hinna med när man har fotbollsträning+match som tar upp 3 kvällar/dagar i veckan..
Nellie berntsson, hon vet hur man hinner med allt känns det som. Hon är verkligen duktig, rida 2-3ponnysar, hinna göra läxor, vara med kompisar och en tid hann hon till och med sin pojkvän. 
Men jag är ju sån att jag gärna vill ta hand om min ponny själv, om man ska ha en ponny måste man hinna med den, så enkelt är det bara, jag känner en som har sin ponny, och hon är där kanske 3 dagar på vintern, de andra dagarna får någon annan fixa boxen och det andra för henne, jag tycker inte det är rättvist för ponnyn. Och vissa har ju turen att ha flera i familjen som är intresserade och gärna gör/hinner det någon dag i veckan, men själv har man en syster då som inte vågar vara uppe i stallet själv för hon tycker det är läskigt så då måste jag ändå vara med..      

Jag känner iallafall att jag kanske inte hinner med allt jag vill egentligen, fast jag kan kanske börja anstränga mig lite lite mer att ändå försöka hitta lösningar som passar! Det behöver jag iallafall bli mycket bättre på.
Men i mitt liv, som sagt, är det vännerna som tar mest skada. Sorry till er!

-
Hur känner mina läsare till det här? Känner ni att ni hinner med allt ni vill?
Kommentera på.


Kommentarer
Postat av: alice

håller med dig helt!



åker liksom till stallet med bussen direkt efter skolan, sen kommer jag oftast hem klockan åtta. Har iförsäg en medryttare så två dagar i veckan hinner jag vara med kompisar osv. För mig är det dock skolan som hamnar sist, inte bra, inte bra..



Ibland har man en sån lust att bara stanna hemma och stirra i väggen och bara göra ingeting. Bara för att man aldrig har chansen att göra det, det är alltid något på gång och vissa dagar orkar man inte.

Om man tex går 8-4 i skolan, åker en överfull buss ut till stallet, rider en sur häst och ingenting fungerar i spöregn, behöver mocka hagen i spöregn, tappar bort skåpsnyckeln och kommer hem halv tio eftersom man missade bussen, kommer på att man har spanska prov och SO inlämning nästa dag och inte klar med något, kommer i säng halv två fortfarande inte säker på någonting i spanskan och vaknar upp nästa dag med världens huvudvärk halv sex på morgonen och har en likadan dag igen, då är man totalt död nästa morgon.

Som tur är blir det nästan aldrig sånna dagar tre gånger i rad :D



tufft liv att ha ponny asså!



men samtidigt, dom dagarna när man går i skolan 9-2, får tillbaka ett prov man fått grymt betyg på, får sjuts till stallet, är med på en hoppträning som går suuper, får sjuts hem och har inga läxor och kollar på ett awesome avsnitt desparate housewives, och hinner träffa lite kompisar innan man ska sova, dåå är det asbra att ha ponny.



så man klarar av dom där super jobbiga dagarna med sånna här dagar i minnet, sånnahär dagar att se fram emot :)



mycket text blev det, haha! :D

2011-10-07 @ 11:52:25
URL: http://minponnyrocky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0