Gymnasietankar

Jag har vandrat fram och tillbaka med mina gymnasietankar, kanske ni tycker att det är för tidigt att börja tänka på det nu men det är väl bäst att vara förberedd för det är ändå bara drygt 1 år till det ska vara klart vad man vill, eller hur?

 
Först och främst ska jag försöka nå riktigt bra betyg, ska minst få B i alla ämnen och några A. Då är jag relativt nöjd.
Jag har inte riktigt vetat vad jag egentligen vill bli. Min dröm är ju såklart att leva som Malin Baryard eller Roffe. Men vägen är dit är svår, krävs oerhört mycket med jobb, dock skulle jag kunna lägga ner det för att bli lika bra som dem. Lätt. Att jobba och vara med hästarna på heltid. Det står högst upp på vad jag vill göra med mitt liv. Sen hade det varit kul att ha en egen stor fin gård men hästar som man tävlar i höga klasser med och ändå ha ett bra jobb som man tjänar mycket pengar på. Eller ridskolelärare, hästskötare åt någon storryttare. Kanske beridare? Det finns oerhört mycket man kan göra inom hästsporten. Man behöver inte alltid bli bäst men huvudsaken är att jag vill jobba med hästar/ha hästar hela mitt liv.


en sånhär hästgård hade inte vart fel.

Vilka gymnasier hade passat då? Sedan jag fick reda på att det fanns ett i Kungsbacka (Sveriges Ridgymnasium) för ca. 2½ år sen. Sen dess har jag vetat, att det ska gå i förstahandsvalet. Intagningspoängen har ju typ bara stigit och det är ju många som söker dit, därför jag ska skaffa så bra betyg som möjligt. Dock vet jag inte vad jag ska söka för gymnasium sedan som andra och tredjeval osv. SRG finns ju inte bara i Kungsbacka (men bor närmast Kungsbacka) utan i Varberg och i Svedala också så om jag möjligtvis inte kommer in på Kungsbacka kanske jag överväger att söka till dem istället..
 Dingle vet jag att det är inte sådär jättebra, där Pia och Tova rider lektion bor Linda Jacobsson som nu går på SRG i kungsbacka, hon gick tidigare på Dingle men bytte till Kungsbacka eftersom hon inte tyckte att det var bra i Dingle. Så det går nog bort ;)
Lillerud, vet inte så mycket om det, verkar väl bra men, aja det vet jag ingenting om.. 
Flyinge och Strömsholm. Hmm.. Det hade faktiskt varit coolt att gå där, det skulle nog kanske stå på andra eller tredjeval för mig.
Men sen går ju även tankarna på Mimers Hus, att välja någon "vanlig" linje och tävla och ha hästar brevid liksom. 

Haha, det är tur att det är ett litet tag kvar innan man ska börja fundera djupare på detta! Det är faktiskt ganska komplicerat detta ;) Är iallafall glad att jag har en liten aning om vad jag vill, har en idé iallafall. Detta är ju trots allt mitt liv det handlar om, resten av mitt liv.. 

// Ida   

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0