Gårdagens ridpass

Tova: Red Tova i paddocken, inte alls länge, kanske 40 minuter (både fram&avskrittning inräknad) Lät henne trava på först, i en ganska låg form, inga krav direkt så, utan mest joggning! Sen tog jag lite galopp, och herrejävlar va taggad hon blev! Såfort jag la dit skänkeln bara hon exploderade framåt, rent ut sagt. Haha, men det var kul. Men efter ett tag så lugnade hon ner sig och då sökte hon sig neråt, och någorlunda samlat, hehe.. Men duktig va hon, dock lite studsig och sånt, men det var väl en sån dag idag.
Efter det tog jag lite travarbete igen, lite mer samlat denna gången och övade lite bogen in, hon gick gärna ut med rumpan istället. Men det fick jag koll på sen! Tyckte det gick jättebra idag :D 



Alva: Senare red jag en dressyrlektion, hade Alva! Vi värmde upp, hon är ganska lättriden, dock kan hon gärna "trycka ihop sig, gå in med nosen" så jag fick öva mycket på att få fram den. Huvudgrejen idag var bakdelsvändningar, det var inga problem. Man fick göra det självständigt, hon gjorde dom superfint och var med riktigt bra. Galoppen var hon riktigt fin i också, gjorde fina byten. Övade lite på byten i slutet och gjorde en gång i vartannat, det var coolt. Övade de på långsidorna och sen typ i en volt! Hel underbar var hon, sen sista traven gjorde vi lite skolor. Alva är grym, hon är så underbar, helt perfekt och lättriden! Nästa vecka ska ja antagligen hoppa henne! WIE 
  


Kommentarer
Postat av: alice

Hahah jagvet! Kom på det efteråt och ba, men det var ju Ida! :o Haha :D

2011-10-06 @ 12:34:55
URL: http://minponnyrocky.blogg.se/
Postat av: Ronja

Hej :) fin blogg!

2011-10-06 @ 13:18:22
URL: http://fjordfantast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0