Dagens och gårdagens ridpass!

Gårdagens ridpass: Igår red jag fram i skritt i ca. 15 minuter. Lång tygel och kort tygel. Gjorde lite fram&bakdelsvändningar och skritta över bommar. Sedan travade vi 10 minuter, med en kort paus efter 5 minuter och sen travade vi vidare. Idag jobbade vi lite mer med formen, försökte göra en "medveten" form eftersom innan har jag liksom bara haft kort tygel och haft händerna i normal position och låtit henne trava på, men idag jobbade jag henne lite mer på volterna. Hon gick jättefint och jag var jättenöjd! Avslutade med att skritta över bommarna ett par gånger och sen skrittade jag av henne. Hon var pigg och glad!

¨

Dagens ridpass: Idag blev det en tur ut först. För att klättra lite i backarna. Vi tog även en liten trav ute på vägen. Dock blev hon lite övertaggad så hon typ galopperade på stället så jag skrittade tillbaks till paddocken och trava där i 10 minuter. Hon var HUR FIN SOM HELST! Behövde bara sitta där och hålla stadig hand och hon gick verkligen hur fint som helst, hade kunnat rida i evighet, men det gick ju inte nu då. Åh, det var helt underbart att rida! Skitnöjd med ridpasset idag! :)
Så idag började vi alltså trava 15 minuter (ute+paddocken), så nu är det ca. 2 veckor kvar tills vi får börja galoppera! Hoppas snön håller sig borta tills dess, faktiskt ;)

vi är på g.
// ida carlsbogård


Kommentarer
Postat av: Louise

Hej var med och tävla om dagens blogg där alla mina 100-200 läsare kan blir din här på

http://laakinoiise.blogg.se/2011/november/dagens-blogg-tisdag-4.html#comment

ska vi följa varandra på bloglovin?

Förlåt om du inte gillar sånna här kommentarer! :)

2011-11-29 @ 20:23:16
URL: http://laakinoiise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0