Hästarna i stallet!

Tänkte presentera de 6 hästar lite kort som finns i stallet där jag har Mirre inackoderad :)




Mareen, d-ponny, äg. familjen carlsbogård
"Mirre" är våran ponny, som kom till detta stallet 24 september. Hon är riktigt nyfiken och är väldigt snäll och gosig. Hon rids av mig mest hela tiden, ca 6 ggr per vecka. Vi har inte tävlat än pga en allvarlig skada som hon fick bara några dagar efter hon hade kommit. Men nu är vi snart med i banan igen och nästa år är vårat mål att starta LA hoppning.


Tova, stor häst, äg. Pia
Detta är den hästen som jag rider ungefär varje fredag. Hon är en riktigt pigg dam och ganska svårriden. Men hon är väldigt rolig att rida och det går jättebra att rida henne! Hon är väldigt snäll och busig. Hon är någon blandning mellan varmblodstravare och något mer tror jag, inte riktigt säker!


Solbergets Troja, Shettis, äg. Pia
Troja red jag mer förut, men aldrig numera. Det är Lilly som rider henne nu och Troja är verkligen riktigt pigg! Hon och Lilly tränar för tränare, och de håller på att lära henne spansk skritt :)


Tummelisa, shettis, äg. Sabine
Tummelisa, eller "Flisan" som jag och frida kallade henne föddes sommaren 2009, 6 veckor förtidigt. Hon slutade andas flera gånger och var riktigt nära att dö. Men hon kämpade på och senare så var hon ett friskt litet föl. Jag och frida var med henne nästan varje dag på sommarlovet i hennes hage med hennes mamma Smulan, och vi busade och jag borstade på henne. Jag kom ihåg att vi brukade springa runt, så sprang hon efter och bockade. Hon står fortfarande kvar men ägs nu av stallets ägare sabine! Är glad att hon är kvar och någon gång vill jag köpa henne!


...., islandshäst, äg. Sabine (till höger) 
Har aldrig snappat upp namnet på denna islandshästen. Men tror att det är något på Faxi, för det är ett långt namn han har! Han är flisans lek kompis, ser de ofta busa i hagen. Faxi eller vad han nu heter egentligen är ca. 2 år och brukar komma fram och hälsa när man kommer ner i hagen. 


Grabben, Nordsvensk brukshäst, äg. Sabine 
Grabben är den gamlaste av hästarna här. Runt 22 år tror jag! Han rids sällan men vad jag har hört brukar han ha väldigt mycket energi! Han brukar också komma fram och hälsa i hagen när man kommer. En snäll häst :D 

Sådärja, det var dem de!
Sedan är det två till ponnysar som är utlånade på foder för tillfället, Juno Robin (Robban) som kommer tillbaks till sommarn 2012 antagligen! Min förra medryttarponny. 
Och sen Smulan, tummelisas mamma, som också är utlånad men det är inte säkert att hon kommer att komma tillbaks! Hon är riktigt saknad <3   


Kommentarer
Postat av: lilly

tova är nordsvensk travre bara :P haha :) ägare till troja är väl lite mer jag än pia hehe ;) men annars rätt :)

2011-12-25 @ 14:47:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0