Dagens ridpass

Red ut en stund först, skritta och tog det lite lugnt. Det var ju bra väder, solen stack fram lite då och då. Sedan red vi i paddocken en liten stund och travade på lite, med en lång form och tempoväxlingar. Hon gick fint! Sedan galoppen var hon vädligt taggad, men som tur va inte lika taggad som hon var i onsdags ;)
Tog några varv extra idag. Lätt sits och låter det bara rulla på, dock inte för snabbt.. Hehhe, som hon gärna vill.
Ett bra ridpass idag! :D
Ska bli ett likadant imon antagligen dock planerar jag att träna öppnor imon.


bild dagen innan hon blev sparkad , sötnos (L)

Sedan friserade jag henne lite. Klippte manen, hovskägget och borstade igenom svansen riktigt och flätade den. Borstade även en stund extra. Och sen smörjde jag tränsen igen! För det började regna och sånt och jag hade inga regnkläder med mig så jag fixa andra grejer istället för att rida Tova. Borstade henne lite sen också! :)
Nu ikväll ska jag bara ta det lugnt, hemmakväll med familjen och massor med godis och tv och sånt :) Har massa med inlägg på utkast som jag bara kan publicera några gånger under kvällen.
//idacarlsbogård


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0