Daagens

Red i paddocken idag, det hann smälta undan (eftersom de regna..) innan jag red där så det blev jättebra :) Våran paddock fryser faktiskt inte så lätt heller!

Men idag siktade jag in mig på att få henne gå i en lååg form, jobbade med tempoväxlingar och volter med mycket ställning och böjning i början. Hon kändes lite stelare i högervarvet så det varvet fick sig en extrastund. Men det släppte hyffsat bra.
Skrittpaus på det och sen övade jag skänkelvikning på kortsidorna. Sedan trav i fem minuter igen, nedsittning. hon gick suppert och hon var verkligen framme för hand och skänkel, lite för mycket kanske.. längde och kortade steg och ändrade lite här och var för att kolla av.

Sedan travade jag på lite halvlånga tyglar för att se resultatet och då sträckte hon ut, kändes som jag hade lyckats med målet idag, att få henne lösgjord!
Hon gick jättefint idag också, pigg och framåt som vanligt! ;)


söt bild förut som jag tog innan ridpasset! <3

outfit
sadel - dominus(?)
schabrak - lamicell
ländtäcke - vet ej
martingal - glengordon
magplatta - glengordon
benlindor - eskadron
(syns ej på bild) träns - vet ej


Imon blir det halvdag, slutar tio över 10. Kollar lite i kungälv efter julklappar. Orkar verkligen inte åka in till göteborg :D Haha, sen slutar frida vid 12 så åker vi till tre hästar en stund så ska jag köpa ett nytt schabrak! Får se vilket det blir, bestämmer mig nog på plats! Sen hem och rida, tror jag! Kanske blir en vilodag för henne imon så rider jag på torsdag sen!
//idacarlsbogård


Kommentarer
Postat av: alice

Varför rider du med martingal? Är det till så att hästen inte kan dra upp huvudet för mycket,(alltså då menar jag inte ur form, utan typ stegra-nacke) eller har jag fattat det helt fel? :p



Haha menar inte att det ska låta kaxigt eller något alls, men kom inte på något bättre sätt att formulera frågan.. :) Haha ååh lät ju bara ännu värre nu.. but i think you get it anyway!(y)

2011-12-08 @ 22:58:17
URL: http://minponnyrocky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0